Formularze

FORMULARZ W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRANIU PIENIĘDZY, FINANSOWANIU TERRORYZMU ORAZ STOSOWANIU SZCZEGÓLNYCH ŚRODKÓW OGRANICZAJĄCYCH

    (Akceptowane formaty plików: PDF, JPG, PNG, JPEG. Maksymalny rozmiar 10 Mb)

    (Akceptowane formaty plików: PDF, JPG, PNG, JPEG. Maksymalny rozmiar 10 Mb)

    ZASADY ADMINISTROWANIA DANYMI OSOBOWYMI
    1. Administratorem danych osobowych jest Daria Zięba wykonująca działalność gospodarczą pod firmą Doradztwo Podatkowe Daria Zięba wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Okólnik 11A/67, 00-368 Warszawa, NIP: 6010082592, REGON: 388613058, adres poczty elektronicznej (e-mail): biuro@dztax.pl (zwana dalej: DZTAX).
    2. Klientem jest osoba fizyczna.
    3. DZTAX zobowiązuje się do ochrony danych osobowych Klienta zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    4. Dane osobowe Klienta są zbierane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
    5. Dane osobowe Klienta, przetwarzane są przez Administratora:

      • w celu zawarcia umowy oraz świadczenia usług doradztwa podatkowego – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
      • w celu obsługi procesu reklamacji - podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit b RODO);
      • w celach analitycznych oraz statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności Klienta, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
      • w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na ochronie jego praw.
    6. W celu realizacji usług konieczne jest podanie następujących danych osobowych:

      • Imię i nazwisko,
      • Obywatelstwo,
      • PESEL,
      • Państwo urodzenia,
      • Seria i numeru dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby,
      • Adres zamieszkania.
    7. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za poprawność, zakres, kompletność, treść i zgodność wprowadzanych danych z przepisami prawa.
    8. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 4 odbiorcami danych osobowych Klienta mogą być:

      • zewnętrzne podmioty, w tym w szczególności dostawcy odpowiedzialni za obsługę systemów informatycznych, podmioty tj. banki i operatorzy płatności, podmioty świadczące usługi księgowe, prawne, audytowe, konsultingowe, agencje marketingowe (w zakresie usług marketingowych);
      • osoby zatrudnione przez Administratora – pracownicy,
      • organy władzy publicznej bądź osoby trzecie, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.;
      • inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem realizują umowę zawartą z Klientem.
    9. Dane osobowe Klienta przechowywane są przez Administratora w przypadku, tak długo, jak jest to niezbędne do realizacji postępowania reklamacyjnego lub odrębnych przepisów.
    10. Dane osobowe Klienta są przechowywane zarówno na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
    11. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    12. Podstawy prawne żądania Klienta:

      1. Dostęp do danych – art. 15 RODO
      2. Sprostowanie danych – art. 16 RODO
      3. Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO
      4. Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO
      5. Przeniesienie danych – art. 20 RODO
      6. Sprzeciw – art. 21 RODO
      7. Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
    13. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 11 niniejszego rozdziału, można przesłać stosowną wiadomości e-mail na adres: biuro@dztax.pl
    14. DZTAX stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
    15. Dane osobowe Klienta są przekazywane dostawcom usług, z których korzysta Administrator. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
    16. W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    Zwiń tekst

    Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane w celu podejmowania działań przed zawarciem umowy oraz wykonania umowy, wypełniania obowiązków prawnych, rozpatrywania skarg i reklamacji oraz realizacji prawnie uzasadnionych interesów DZTAX obejmujących marketing usług DZTAX oraz dochodzenie lub obronę przed roszczeniami. Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przenoszenia. W dowolnym momencie może także Pani/Pan wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Pani/Pana danych dla celów marketingowych oraz sprzeciw z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją, wobec przetwarzania Pani/Pana danych dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Może się Pani/Pan z nami skontaktować wysyłając e-mail na: biuro@dztax.pl lub list na adres: ul. Okólnik 11A/67, 00-368 Warszawa, lub dzwoniąc pod numer +48 730 219 720.

    Więcej informacji o przetwarzaniu Pani/Pana danych, czasie przechowywania, prawach i sposobach kontaktu znajduje się w naszej Polityce Prywatności/ Regulamin.

    OŚWIADCZENIE KLIENTA O WSKAZANIU BENEFICJENTA RZECZYWISTEGO
    Beneficjent rzeczywisty to osoba fizyczna lub osoby fizyczne sprawujące bezpośrednio lub pośrednio kontrolę nad klientem poprzez posiadane uprawnienia, które wynikają z okoliczności prawnych lub faktycznych, umożliwiające wywieranie decydującego wpływu na czynności lub działania podejmowane przez klienta lub osobę fizyczną lub osoby fizyczne, w imieniu których są nawiązywane stosunki gospodarcze lub przeprowadzana jest transakcja okazjonalna, w tym:

    1. w przypadku klienta będącego osobą prawną inną niż spółka, której papiery wartościowe są dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym podlegającym wymogom ujawniania informacji wynikającym z przepisów prawa Unii Europejskiej lub odpowiadającym im przepisom prawa państwa trzeciego:

      • – osoba fizyczna będąca udziałowcem lub akcjonariuszem klienta, której przysługuje prawo własności więcej niż 25% ogólnej liczby udziałów lub akcji tej osoby prawnej,
      • – osoba fizyczna dysponująca więcej niż 25% ogólnej liczby głosów w organie stanowiącym klienta, także jako zastawnik albo użytkownik, lub na podstawie porozumień z innymi uprawnionymi do głosu,
      • – osoba fizyczna sprawująca kontrolę nad osobą prawną lub osobami prawnymi, którym łącznie przysługuje prawo własności więcej niż 25% ogólnej liczby udziałów lub akcji klienta, lub łącznie dysponującą więcej niż 25% ogólnej liczby głosów w organie klienta, także jako zastawnik albo użytkownik, lub na podstawie porozumień z innymi uprawnionymi do głosu,
      • – osoba fizyczna sprawująca kontrolę nad klientem poprzez posiadanie w stosunku do tej osoby prawnej uprawnień, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z 29.09.1994 r. o rachunkowości, lub
      • – osoba fizyczna zajmująca wyższe stanowisko kierownicze w przypadku udokumentowanego braku możliwości ustalenia lub wątpliwości co do tożsamości osób fizycznych określonych w tiret pierwszym, drugim, trzecim i czwartym oraz w przypadku niestwierdzenia podejrzeń prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu,
    2. w przypadku klienta będącego trustem:

      • – założyciel,
      • – powiernik,
      • – nadzorca, jeżeli został ustanowiony,
      • – beneficjent,
      • – inna osoba sprawująca kontrolę nad trustem.
    3. w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, wobec której nie stwierdzono przesłanek lub okoliczności mogących wskazywać na fakt sprawowania kontroli nad nią przez inną osobę fizyczną lub oso-by fizyczne, przyjmuje się, że taka osoba fizyczna jest jednocześnie beneficjentem rzeczywistym.
    Zwiń tekst

    OŚWIADCZENIE KLIENTA DOTYCZĄCE OSOBY ZAJMUJĄCEJ EKSPONOWANE STANOWISKO POLITYCZNE

    Oświadczam, pod rygorem odpowiedzialności karnej za podanie danych niezgodnych ze stanem faktycznym, że jestem jedną z poniżej wymienionych osób:

    • osobą fizyczną zajmującą znaczące stanowisko lub pełniącą znaczącą funkcję publiczną, w tym:

      1. szefem państwa, szefem rządu, ministrem, wiceministrem, sekretarzem stanu, podsekretarzem stanu, w tym Prezydentem Rzeczypospolitej Polskiej, Prezesem Rady Ministrów i wiceprezesem Rady Ministrów,
      2. członkiem parlamentu lub podobnych organów ustawodawczych, w tym posłem i senatorem,
      3. członkiem organów zarządzających partii politycznych,
      4. członkiem Sądu Najwyższego, Trybunału Konstytucyjnego oraz innych organów sądowych wysokiego szczebla, których decyzje nie podlegają zaskarżeniu, z wyjątkiem trybów nadzwyczajnych, w tym sędzią Sądu Najwyższego, Trybunału Konstytucyjnego, Naczelnego Sądu Administracyjnego, wojewódzkiego sądu administracyjnego lub sędzią sądu apelacyjnego,
      5. członkiem trybunału obrachunkowego lub zarządu banku centralnego, w tym prezesem lub członkiem zarządu NBP,
      6. ambasadorem, chargés d’affaires lub wyższym oficerem sił zbrojnych,
      7. członkiem organów administracyjnych, zarządczych lub nadzorczych przedsiębiorstw państwowych, w tym dyrektorem przedsiębiorstw państwowych oraz członkiem zarządu i rady nadzorczej spółek z udziałem Skarbu Państwa, w których ponad połowa akcji albo udziałów należy do Skarbu Państwa lub innych państwowych osób prawnych,
      8. dyrektorem, zastępcą dyrektora lub członkiem organów organizacji międzynarodowych lub osobą pełniącą równoważne funkcje w tych organizacjach,
      9. dyrektorem generalnym w urzędach naczelnych i centralnych organów państwowych, dyrektorem generalnym urzędu wojewódzkiego lub kierownikiem urzędu terenowego organów rządowej administracji specjalnej.
    • członkiem rodziny osoby, o której mowa w pkt 1, tj.:

      1. małżonkiem lub osobą pozostającą we wspólnym pożyciu z osobą, o której mowa w pkt 1 (np. konkubentem),
      2. dzieckiem osoby, o której mowa w pkt 1, i jego małżonka lub osoby pozostającej we wspólnym pożyciu,
      3. rodzicem osoby, o której mowa w pkt 1;
    • bliskim współpracownikiem osoby, o której mowa w pkt 1, tj.:

      1. osobą będącą beneficjentem rzeczywistym osób prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej lub trustów wspólnie z osobą, o której mowa pkt 1, lub utrzymującą z taką osobą inne bliskie stosunki związane z prowadzoną działalnością gospodarczą,
      2. osobą fizyczną będącą jedynym beneficjentem rzeczywistym osób prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej lub trustu, utworzonej w celu uzyskania faktycznej korzyści przez osobę, o której mowa w pkt 1.
    Zwiń tekst
    ZASADY ADMINISTROWANIA DANYMI OSOBOWYMI
    1. Administratorem danych osobowych jest Daria Zięba wykonująca działalność gospodarczą pod firmą Doradztwo Podatkowe Daria Zięba wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Okólnik 11A/67, 00-368 Warszawa, NIP: 6010082592, REGON: 388613058, adres poczty elektronicznej (e-mail): biuro@dztax.pl (zwana dalej: DZTAX).
    2. Klientem jest osoba fizyczna.
    3. DZTAX zobowiązuje się do ochrony danych osobowych Klienta zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    4. Dane osobowe Klienta są zbierane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
    5. Dane osobowe Klienta, przetwarzane są przez Administratora:

      • w celu zawarcia umowy oraz świadczenia usług doradztwa podatkowego – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
      • w celu obsługi procesu reklamacji - podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit b RODO);
      • w celach analitycznych oraz statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności Klienta, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
      • w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na ochronie jego praw.
    6. W celu realizacji usług konieczne jest podanie następujących danych osobowych:

      • Imię i nazwisko,
      • Obywatelstwo,
      • PESEL,
      • Państwo urodzenia,
      • Seria i numeru dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby,
      • Adres zamieszkania.
    7. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za poprawność, zakres, kompletność, treść i zgodność wprowadzanych danych z przepisami prawa.
    8. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 4 odbiorcami danych osobowych Klienta mogą być:

      • zewnętrzne podmioty, w tym w szczególności dostawcy odpowiedzialni za obsługę systemów informatycznych, podmioty tj. banki i operatorzy płatności, podmioty świadczące usługi księgowe, prawne, audytowe, konsultingowe, agencje marketingowe (w zakresie usług marketingowych);
      • osoby zatrudnione przez Administratora – pracownicy,
      • organy władzy publicznej bądź osoby trzecie, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.;
      • inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem realizują umowę zawartą z Klientem.
    9. Dane osobowe Klienta przechowywane są przez Administratora w przypadku, tak długo, jak jest to niezbędne do realizacji postępowania reklamacyjnego lub odrębnych przepisów.
    10. Dane osobowe Klienta są przechowywane zarówno na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
    11. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    12. Podstawy prawne żądania Klienta:

      1. Dostęp do danych – art. 15 RODO
      2. Sprostowanie danych – art. 16 RODO
      3. Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO
      4. Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO
      5. Przeniesienie danych – art. 20 RODO
      6. Sprzeciw – art. 21 RODO
      7. Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
    13. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 11 niniejszego rozdziału, można przesłać stosowną wiadomości e-mail na adres: biuro@dztax.pl
    14. DZTAX stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
    15. Dane osobowe Klienta są przekazywane dostawcom usług, z których korzysta Administrator. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
    16. W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    Zwiń tekst

    Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane w celu podejmowania działań przed zawarciem umowy oraz wykonania umowy, wypełniania obowiązków prawnych, rozpatrywania skarg i reklamacji oraz realizacji prawnie uzasadnionych interesów DZTAX obejmujących marketing usług DZTAX oraz dochodzenie lub obronę przed roszczeniami. Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przenoszenia. W dowolnym momencie może także Pani/Pan wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Pani/Pana danych dla celów marketingowych oraz sprzeciw z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją, wobec przetwarzania Pani/Pana danych dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Może się Pani/Pan z nami skontaktować wysyłając e-mail na: biuro@dztax.pl lub list na adres: ul. Okólnik 11A/67, 00-368 Warszawa, lub dzwoniąc pod numer +48 730 219 720.

    Więcej informacji o przetwarzaniu Pani/Pana danych, czasie przechowywania, prawach i sposobach kontaktu znajduje się w naszej Polityce Prywatności / Regulamin.